beroende

Idag har jag insett hur otroligt beroende jag är av min iphone (och även internet). Helt utan att jag gjort något speciellt med den, och trots att den nästan var fullladdad, så dog den. Rakt av, helt utan anledning. Den gick inte att slå igång och jag fick klara mig utan telefonen i några timmar. Det känns så konstigt att man inte kan ta upp den och smsa/ringa, kolla instagram, facebook eller som när jag och tjejerna satt på fiket och skulle räkna ut hur mycket en grej skulle kosta. Jag tog för vanan upp telefonen och tänkte gå in på kalkylatorn, men icke.. Telefonen var ju död.
 
När jag kom hem testade jag att sätta den i laddaren för att se om den reagerade och skulle vakna, men nejnej. Det fungerade inte heller... Så jag tog datorn och sökte på internet för att få svar på hur jag skulle göra. Och mycket riktigt kunde jag finna en lösning. Genom att hålla in "home" och "power" samtidigt, i ca 30sec så vaknade den! Genom att göra det så "resettar" man den tydligen. ÅÅH vilken lycka, vilken lättnad!!! 


Kommentarer
Linnéa

Det är nog ett väldigt vanligt fel hos iphone, niclas är tvungen att göra så flera gånger om dagen ibland, och jag har blivit utsatt för det typ två gånger! förstår inte varför, så jobbigt ;p

Svar: jahaa! har aldrig hänt mig tidigare, fan vad drygt!!
Julia Nordman

2012-10-31 @ 17:16:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julia nordman

everything is possible if you just believe...

RSS 2.0